پایان نامه روشهای ایجاد ارتباط موثر با كودكان كار و خیابانی

+0 به یه ن

« بچه های خیابانی»
كسی نگفت كه نام تورا بر روی نسیم دود آلود خیاانها و چهارراههای شهر نوشته اند. كسی ننوشت تو ،هشدار ظهور قشر جدیدی از كودكان خیابانی قرن اكنونی. تویی كه نامت در هیچ كجا با مهر و بی مهر ثبت نشده است.
ما این كار كوچك را با تمام مهری كخ در وجودم نهفته است به شما شكوفه های شهرم تقدیم می كنم.
فصل اول
مقدمه پژوهش
مقدمه:
انسان در نتیجه فرآیند اجتماعی شدن ، برخی از مهارتهای ارتباط بین فردی را كسب میكند. اما سطح عملكرد او در این مهارتها را می توان بهبود بخشید.هرفردی،برای آنكه در روابط انسانی خود فهمیده تر؛مودبتر،صمیمی تر،بیریاتر،آزاد اندیش تر،صریح ترو عینی تر رفتار كند ، از ظرفیت بالایی برخوردار است . ارتباط سبب می شود كه انسان دربارهء نیازها و شرایط محیط زندگی خودش ، اطلاعات لازم را بدست آورد. كنش های متقابل و هماهنگ با محیط نیز با تبادل اطلاعات ساده می شوند.ارتباط ،از طریق پیامهای خود،مجراهای نفوذ بر محیط را آماده می كند و متقابلاً از طریق پس خورد پیامها، اطلاعات مروط ه عكس العمل های محیط و نیاز های متغیر آن را به سیستم می رساند. اندیشمندانی چون ارسطو، گربنر هدف اصلی ارتباط را تاثیر گذاری بر مخاطبان معرفی می كند.
اصولاًمددكاران  كسانی كه با كودكان كار و  خیابانی در ارتباط می باشنداز این موضوع شكایت می كنند كه نمی توانندبا این كودكان ارتباط موثری برقرار كنند و اطمینان آنها را جلب كنندو كمك كنند تا از بحران ها جان سالم به در برند.
ما بواسطه این پژوهش و به كمك مجموعه مستحكمی از دانش نظری ، الگوی مناسب و فرصتهای تجربه شخصی ،می توانیم فرایند انسان كاملتر شدن را تا حدزیادی تسریع نماییم.و سعی برآن داریم تا بتوانیم ارتباط موثر و بهتری را با كودكان  كار و خیابان برقرار كنیم تا بدین طریق در راستای اهداف خود كمك شایانی به مدد كاران و این كودكان كرده باشیم.
در این پژوهش پس از بیان مسئله و اهداف و اهمیت موضوع ارتباط با كودكان خیابانی به پیشینه و تاریخچه پیدایش آنها می پردازیم و همچنین تاملی ر نظریه های ارتباط می كنیم و راهكارهای مفیدی را رای ایجاد ارتباط موثر با این كودكان عنوان می كنیم و سپس در بخش سوم به وسیله پرسشنامه و مصاحبه به جایگاه عملی می رسیم و نتیجه گیری حاصل از این پژوهش را عنوان خواهیم كرد.
موثر با كودكان كار و خیابانی در NGOها طراحی شده و این راه كارها و مولفه ها د سه زمینه (ایجاد) ارتباط روشن ، متقاعد سازی ، شكستن مقاومت)مد نظر می باشد
برای چه تحقیق
هدف نهایی این تحقیق كمك به مسیر آموزش این كودكان است ، پیش زمینه برنامه ریزی اصولی و عملی برای ساماندهی كودكان كار و خیابان درNGOهای مربوطه در تهران همچون خانه حمایت از كودكان كار و خیابانی ناصر خسرو،خانه حمایت از كودكان كار و خیابانی شوش،خانه حمایت از كودكان كار و خیابانی مولوی و …فراهم می نماید چرا كه كودكان كار و خیابانی یكی از معضلات بزرگی است كه نهادهای دولتی و خیریه باید ه آن توجه زیادی بكنند.
اهمیت و ضرورت تحقیق
در رابطه با پرورش كودكان كا و خیابانی این پرسش مهم برای ما مطرح می شود كه(چگونه می توان با كودكان كار و خیابانی ارتباط موثری بر قرار كرد؟)به نظر من هرچه این مسئله اساسی تر و دقیق تر و روشن تر شناخته شود، توفیق ما در امر شناسایی و كمك بیشتر می شود و در موقعیتی قرار می گیریم كه مشكلات كودكان خیابانی را بشناسیم و با درك مناسب به رفتار و برخورد درست با آنها رو به رو می شویم.
دوران كودكی ، دوران شكل پذیری و تكوین شخصیت است .پایه هایی كه در این مرحله از زندگی برای او گذارده می شود، می تواند بنایی از انسانیت و اخلاق بسازد كه كج میرود یا همچنان راست و استوار كودك را به سر منزل مقصود میرساند.

فهرست مطالب :

فصل اول

مقدمه پژوهش

مقدمه

اهمیت و ضرورت تحقیق

بیان مسئله

هدف تحقیق

تعاریف نظری

تعاریف عملیاتی

فص دوم

پیشینه پژوهش

مقدمه

تعاریف كودكان كار و خیابانی

خصوصیات كودكان خیابانی

ساختار اجتماعی كودكان خیابانی

ویژگی های روانی و اجتماعی كودكان خیابانی

علل پیدایش كودكان خیابانی

ارتباط چیست

شناخت فراگرد (فرایند)

مدلهای فراگرد ارتباط

هدف از برقرراری ارتباط چیست

مبانی ارتباط اثر بخش

موانع ارتباطی

مهارت های روابط انسانی

مراحل بهبود ارتباط

نظریه نیاز و ارتباط موثر

محل ارتباط سیستم های ( سازش پذیر ) فرهنگی هستی گرا

مدل ارتباطی گربنر

مدل ارتباطی NLP

برقراری ارتباط روشن

روبرو شدن با مقاومت

راههای برخورد با مقاومت

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه

كراحل تحقیق

جامعه آماری

نمونه و رشو نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش جمع اوری اطلاعات

روش آماری

فصل چهارم

نتیجه گیری

مقدمه

نتایج حاصل از مصاحبه با كودكان

اولویتهای مددكاران برتر

نتیجه گیری كلی از نتایج بخش اول پرسشنامه در زمینه برقراری ارتباط روشن با كودك

نتیجه گیری

فصل پنجم

بحث

محدودیتهای پژوهش

چكیده

پیشنهادات

دانلود فایل



  • [ ]