دانلود پروژه تجزیه و تحلیل رابطه بین میزان سهام شناور آزاد و بازدهی شركت ها در بورس اوراق بهادار تهران

+0 به یه ن

چكیده :

مدت‌ها بود كه كارشناسان بازار سرمایه بیان می‌كردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یك سهم مثل بازدهی،ریسك و نقدشوندگی رابطه وجود دارد اما تاكنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از كل سرمایه شركت است كه جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یك شركت كه بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است كه از نتیجه كسر تعداد سهام غیرقابل معامله از كل سهام شركت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شركت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به كل سهام شركت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شركت(متغیر مستقل(مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شركت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذكور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۱۳۸۳/۶ /۳۱ تا۲۹۱۳۸۵/۱۲/ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تك تك متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یك مدل اقتصاد سنجی برآورد شده كه در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شركت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد كه میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسك تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                      فهرست مطالب

عنوان                                                            صفحه

فصل اول: كلیات تحقیق.. ۱

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲ هدف تحقیق : ۳

۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق : ۴

۱-۴ فرضیه‌های تحقیق: ۵

فصل دوم پیشینه پژوهش…. ۶

۲-۱ پیشگفتار: ۷

۲-۲ تعریف سهام شناور آزاد. ۸

۲-۳ علل تمایل به انحصار سهام در شركت‌های عضو بورس…. ۱۱

۲-۴ رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۳

۲-۵ رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۴

۲-۶ سهام شناور آزاد در بورس تهران.. ۱۷

۲-۷ طبقه بندی جدید شركت‌ها در بورس تهران.. ۲۰

۲-۹ رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۰

۲-۱۰   اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۱

۲-۱۱ تاثیر ساختار مالكیتی) تركیب سهامداری (روی عملكرد شركت… ۳۳

۲-۱۲ رابطه با تئوری بازار كارآی سرمایه. ۳۵

۲-۱۳ مفهوم بازده ۳۶

۲-۱۴ عوامل موثر بر بازدهی.. ۳۷

۲-۱۵ تحقیق فانگهوا و یكسیاسو. ۳۹

۲-۱۶ مفهوم ریسك تغییرات قیمت سهم.. ۴۰

۲-۱۷ مفهوم نسبت P/E.. 42

2-18 تفسیر نسبت P/E.. 42

خلاصه فصل دوم: ۴۴

فصل سوم:روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها ۴۵

۳-۱ نمونه آماری.. ۴۶

۳-۲ روش تحقیق.. ۴۸

۳-۳ فرضیه ها: ۴۹

۳-۴ متغیرهای تحقیق.. ۵۱

۳-۵ روش جمع آوری داده‌ها ۵۲

فصل چهارم:داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۵۴

۴-۱ جمع آوری داده‌ها ۵۵

۴-۲ آزمون فرضیه ۱٫ ۵۵

۴-۳ آزمون فرضیه ۲٫ ۵۶

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۵۹

۴-۵ آزمون فرضیه ۴٫ ۶۳

فصل پنجم:نتیجه گیری.. ۶۹

۵-۱ محدودیت‌های پژوهش: ۷۰

۵-۲ نتایج: ۷۰

۵-۳ پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۷۱

فهرست منابع: ۷۲

 

دانلود فایل

دانلود پروژه حسابداری پیمان های بلند مدت

+0 به یه ن

مقدمـه

پیمانكاری فعالیتی گسترده است كه حوزه‌های متنوعی مانند سد سازی، راه‌سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش می‌دهد. فرآیند پیمانكاری دارای جزئیات فنی زیادی است كه از تهیه اسناد مناقصه شروع می‌شود و تا تحویل قطعی كار به كار فرما ادامه می‌یابد.

مهم‌ترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینه‌های پیمان به دوره‌هایی است كه در آن دوره‌ها عملیات موضوع پیمان اجرا می‌شود.

اجرای یك پیمان توسط پیمانكار ممكن است در دوره‌های حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانكار درآمد پیمان را پس از تمكیل پیمان شناسایی كند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری كند صورت سود و زیان پیمانكار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملكرد را متناسب با كار انجام شده نشان نمی‌دهد.

استاندارد حسابداری شماره ۹ برای حسابداری پیمان‌های بلند مدت در صورت‌های مالی پیمانكار بكار گرفته می‌شود و برای حسابداری در صورت‌های كارفرما كاربرد ندارد. كارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره ۱۱ (داراییهای ثابت مشهود) و شماره ۸(موجودی مواد و كالا) تبعیت می‌كند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یكسال به طول می‌انجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای كه مدت آن از یك سال كمتر است نیز كاربرد دارد.

تعـاریف

پیمان بلند مدت: پیمانی است كه برای طراحی، تولید یا ساخت یك دارایی منفرد قابل ملاحظه یا ارائه خدمات منعقد می‌شود و مدت زمان لازم برای تكمیل پیمان چنان است كه فعالیت پیمان در دوره‌های مالی متفاوت قرار می‌گیرد.

پیمان مقطوع: پیمان بلند مدتی است كه به موجب آن پیمانكار با یك مبلغ مقطوع برای كل پیمان یا یك نرخ ثابت برای هر واحد موضوع پیمان كه در برخی موارد ممكن است بر اساس مواردی خاص مشمول تعدیل قرار گیرد توافق می‌كند.

پیمان امانی (پیمان با حق‌الزحمه مبتنی بر مخارج): پیمان بلند مدتی است كه به موجب آن مخارج قابل قبول یا مشخص شده در متن پیمان به پیمانكار تادیه و درصد معینی از مخارج مزبور یا حق‌الزحمه ثابتی نیز به پیمانكار پرداخت می‌شود.

فهرست

عنوان                                                                  صفحه

 مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱

تعاریف……………………………………………………………………………………………….. ۲

مراحل اجرای طرح………………………………………………………………………………. ۵

ارجاع كار به پیمانكار……………………………………………………………………………. ۶

انعقاد قرارداد……………………………………………………………………………………….. ۹

دفاتر پیمانكار………………………………………………………………………………………. ۱۰

دفتر كارفرما…………………………………………………………………………………………. ۱۱

تحویل و تجهیز كارگاه………………………………………………………………………….. ۱۱

اجرای عملیات اصلی…………………………………………………………………………….. ۱۲

تهیه صورت وضعیت كارهای انجام شده………………………………………………….. ۱۳

تحویل موقت……………………………………………………………………………………….. ۱۴

تهیه صورت وضعیت قطعی…………………………………………………………………… ۱۴

صورتحساب نهایی……………………………………………………………………………….. ۱۵

روش حسابداری پیمانهای بلند مدت………………………………………………………. ۱۵

مخارج قبل از انعقاد پیمان……………………………………………………………………… ۱۶

مخارج اجرای پیمان……………………………………………………………………………… ۱۶

مخارج پیمانكار جزء(دست دوم)…………………………………………………………….. ۱۶

مخارجی برآوردی تكمیل پیمان……………………………………………………………… ۱۶

تهیه صورت وضعیت…………………………………………………………………………….. ۱۸

درآمد پیمان…………………………………………………………………………………………. ۲۲

نحوه اندازه گیری درصد پیشرفت پیمان………………………………………………….. ۲۲

نحوه ارائه در صورتهای مالی………………………………………………………………….. ۲۴

مواد و مصالح پای كار…………………………………………………………………………… ۲۵

شناسایی زیان مورد انتظار………………………………………………………………………. ۲۶

ناممكن بودن اندازه گیری ما حصل پیمان به گونه اتكا پذیر………………………… ۲۹

تجزیه و تركیب پیمانها………………………………………………………………………….. ۳۰

تجزیه پیمان…………………………………………………………………………………………. ۳۱

تغییر در برآورد…………………………………………………………………………………….. ۳۱

 

دانلود فایل

پروژه تعریف كیفیت محصول توسط مشتری (بررسی متد كانو)

+0 به یه ن

چكیده:

اولین باری كه نظریه پرفسور نوریاكی كانو و همكارانش در دانشگاه توكیوریكای ژاپن مطرح گردید، نظر بسیاری از متخصصان كیفیت را به خود جلب نمود. نظریه كانو درباره طبقه بندی عوامل كیفی یك محصول و روش او در ترتیب نمودن (sort) این عوامل، كه برآمده از اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان است. فهمی عمیقی از الزامات مشتری را تبیین می نماید.

این متد چنان ساده و كارا بود، كه بسیاری از مجموعه ها پس از طرح این نظریه از آن به عنوان بخشی از فرآیند توسعه محصول خود (product development) استفاده نمودند. البته این ابزار نیز مانند سایر شیوه هایی از این دست برای موفقیت در كاربرد، نیاز به مهارت و تجربه ای كافی دارد.

در واقع اگر بخواهیم متد كانو را معرفی نمائیم می توان این گونه گفت كه، شیوه ای است برای تعیین پارامترهای كیفی یك محصول، از دیدگاه مشتریان آن محصول، هم اكنون این متد در شركتهای فراوانی در سطح دنیا به كار گرفته شده و تجربیات و مهارتهای زیادی در این زمینه بدست آمده و به این متد الحاق گردیده است.

هدف از فراهم آوری این مقاله ایجاد یگ نگرش كاربردی، اما دقیق نسبت به متد كانو،

طرح بخشی از نكات و تجربیات در به كارگیری این متد و بحث در مورد پاره ای از نكات زیر است، كه استفاده كنندگان می بایست از آنها آگاه باشند.

 

۱-مقدمه:

امروزه محور اصلی حركت همه سازمانها و شركتهای موفق در سراسر دنیا، مشتری بوده و این شركتها تمام هم و غم خود را بر روی مشتری متمركز نموده اند. در واقع در دنیای امروز سرمایه ها نیستند كه بقای سازمان را تداوم می بخشتند، بلكه میزان خلاقیتها و نوآوری های جهت یافته به سمت برآوردن هر چه بیشتر نیازهای مشتریان است كه بقای سازمان را اعتبار می بخشد.

این امر تا به انجا مهم جلوه می كند كه این شركتها حتی برای نوآوری و توسعه محصول دست به طراحی فرآیندهایی زده اند تا هرچه سریعتر به مقصود خود برسند. امروزه در شركتهای موفق دنیا رقابت بر سر نوآوری در محصول نیست بلكه رقابت بر روی اثر بخشی و كارایی هرچه بیشتر نوآوریهای است. از این روست كه مباحثی همچون توسعه محصول جدید (new product development) بوجود آمده است.

اساس و پایه چنین علومی استخراج دقیق و صحیح نیازهای مشتری به منظور پاسخگویی هرچه موثرتر به این نیازهاست. در این میان ابزارهایی نیز وجود دارند كه علیرغم عمر طولانی هنوز هم مفید بوده و از توان بالایی در این حوزه برخوردارند. متد كانو یكی از ابزارها برای استخراج خواسته ها و الزامات مشتذی و طبقه بندی این الزامات است. این طبقه بندی به سازمان كمك می نماید تا بواسطه یك فرآیند
تصمیم گیری (decision making)  به الزامات مستری اولویت توسعه بدهد این متد مسیر رشد محصول را به میزان زیادی كوتاه و گامهای توسعه را تا حد زیادی بهینه
می سازد. برای سازمانهای بسیار مهم است كه سرمایه خود را برای كدام جنبه محصول صرف نمایند تا بیشترین بهره برداری را از بازار فروش ببرند.

در این مقاله سعی شده تا با یك نگرش كاربردی در چندین بخش به تشریح ابعاد گوناگون متد كانو پرداخته شود برای حصول این منظور نیز مثالهایی معتبر و مفیدی جمع آوری شده و به مباحث اضافه گردیده تا بر غنای هرچه بیشتر مطالب افزوده شود.

فهرست مطالب

 چكیده ————————————————-۳

مقدمه ————————————————–۴

معرفی متد كانو ——————————————-۵

پیاده سازی بررسی كانو————————————–۱۴

مراجع————————————————–۲۹


دانلود فایل

دانلود پایان نامه سیستم حقوق و دستمزد شركتهای دولتی

+0 به یه ن

مقدمه:

با توجه به نگرشی كه اسلام از جهان و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد، انسان باید با بهره برداری از دو بعد معنوی و مادی دنیا كه مبانی ارزشی اسلام بر آن صحه می گذارد، تأمین معاش نماید تا در طول دوران زندگی خود سربار دیگران نباشد. تمام دست اندركاران مسائل اقتصادی اعتقاد دارند كه اگر زندگی مادی و معیشتی انسان تأمین نگردد به كارهای ناپسند روی می آورد و از آنجایی كه گرایش به مفاسد ریشه در تنگدستی و نیازمندیها دارد باید جهت جلوگیری از شیوع این مفاسد تلاش شود تا نیازهای اساسی افراد در جامعه را بصورت معقول و بصورت آبرومندانه ای برآورده شود. با توجه به مبانی و اصول حاكم بر نظام اداری و اجرایی كشور لازم است زمانی كه می خواهیم مراحل نظام پرداخت را مورد تجدید نظر و اصلاح قرار دهیم به اصول و مبانی ارزش، بطور خاص نیز توجه كنیم. به استناد آیه ی شریفه ی قرآن كریم «ان لیس الانسان الا ما شعر و ان سعید سوف یری.» (باید از هرگونه یكسان نگری به مشاغل مختلف حتی الامكان پرهیز كرد) پس بر اساس این اصل باید به مشاغل مختلف ارزش متفاوتی قائل شویم. بایستی با اعمال روش ارزشیابی در پرداخت حقوق، اگر بازدهی كاركنان بیش از حد استاندارد باشد از سیستم تشویق مانند: اعطای ارتقاء تشویقی استفاده كرد و برعكس اگر چنانچه بازدهی كاركنان در حد استاندارد نباشد سیستم تنبیهی اعمال شود.امروزه باید مدیران سازمان ها و شركت های جدید با قدرت خلاقانه ی فكری خود فعالیتهای پرثمری را در اجرای یك سیستم حقوق و دستمزد مناسب انجام دهند، تا بخوبی بتوانند همه اعضاء سازمان را برای انجام كار مؤثر برانگیزد و در عینحال افزایش میزان كارآیی كاركنان و بهداشت روانی آن ها را نیز فراهم سازد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

مقدمه: ۶

تاریخچه سازمان بازگانی : ۶

تعریف حقوق و دستمزد : ۷

گروههای حقوق بگیر در كشور: ۸

هزینه های دستمزد: ۹

دوایركنترل كننده سیستم حقوق ودستمزد: ۱۰

عوامل نظریه های حقوق و دستمزد: ۱۴

كنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد. ۱۴

مزایای طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل.. ۱۸

مراحل ایجاد طبقه بندی و ارزیابی.. ۱۸

بخش نامه های اداره بازرگانی: ۱۹

۱- جدول حق شغل: ۱۹

۲- فوق العاده مدیریت: ۲۱

۳- حق شاغل: ۲۲

۴- فوق العاده ایثارگری: ۲۳

۵- نشان‌های دولتی: ۲۴

كمك هزینه عائله مندی و اولاد: ۲۵

ماموریت: ۲۵

۲-۱-۳- نحوه تطبیق وضع كارمندان با جداول امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمت كشوری.. ۲۶

تطبیق با جدول حق شغل: ۲۶

تطبیق رتبه های شغلی.. ۲۷

تطبیق فوق العاده مدیریت: ۲۸

مدارك تحصیلی: ۲۸

تطبیق و افزایش حقوق و مزایای كارمندان با قانون خدمات كشوری: ۳۰

مرحله اول: ۳۰

مرحله دوم: ۳۰

۳-۱-۳ سایر مقررات… ۳۱

۴-۱-۳- اضافه كار. ۳۲

حق التحقیق، حق التدریس، حق الترجمه و حق التالیف… ۳۳

دستورالعمل پرداخت كمك های رفاهی كارمندان دولت… ۳۵

كسورات: ۳۶

معافیت های درآمد حقوق : ۳۷

۱-۲-۳- نكات توضیحی در مورد حكم كارگزینی و فیش حقوقی: ۴۲

۱-۳-۳- نحوه‌ی ثبت در نرم افزار و حكم كارگزینی: ۴۷

۲-۳-۳- نحوه ی ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد: ۴۸

نتیجه‌گیری: ۵۱

منابع: ۵۲

 

دانلود فایل

دانلود پایان نامه سیستم حقوق و دستمزد

+0 به یه ن

چكیده :

مدت‌ها بود كه كارشناسان بازار سرمایه بیان می‌كردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یك سهم مثل بازدهی،ریسك و نقد شوندگی رابطه وجود دارد اما تاكنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از كل سرمایه شركت است كه جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یك شركت كه بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است كه از نتیجه كسر تعداد سهام غیرقابل معامله از كل سهام شركت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شركت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به كل سهام شركت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شركت)متغیر مستقل (مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شركت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذكور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۳۱/۶/۱۳۸۳ تا۲۹/۱۲/۱۳۸۵ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تك تك متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یك مدل اقتصاد سنجی برآورد شده كه در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شركت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد كه میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسك تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                    فهرست مطالب :

عنوان ……………………………………. صفحه

فصل اول: كلیات تحقیق

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲- هدف تحقیق : ۴

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق : ۵

۱-۴- فرضیه‌های تحقیق: ۶

 

فصل دوم :پیشینه پژوهش

۲-۱- پیشگفتار. ۹

۲-۲- تعریف سهم : ۱۰

۲-۳- تعریف سهام شناور آزاد. ۱۰

۲-۴- علل تمایل به انحصار سهام در شركت‌های عضو بورس… ۱۴

۲-۵- رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۶

۲-۶- رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۸

۲-۷- سهام شناور آزاد در بورس تهران. ۲۳

۲-۸- طبقه بندی جدید شركت‌ها در بورس تهران. ۲۷

۲-۹- حجم مبنا و سهام شناور. ۲۹

۲-۱۰- رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۸

۲-۱۱- اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۹

۲-۱۲- تاثیر ساختار مالكیتی) تركیب سهامداری (روی عملكرد شركت… ۴۲

۲-۱۳- رابطه با تئوری بازار كارآی سرمایه. ۴۴

۲-۱۴-مفهوم بازده ۴۶

۲-۱۵- عوامل موثر بر بازدهی.. ۴۷

۲-۱۶- تحقیق فانگهوا و یكسیاسو. ۵۰

۲-۱۷- مفهوم ریسك تغییرات قیمت سهم. ۵۱

۲-۱۸- مفهوم نسبت P/E. 53

2-18-1-تفسیر نسبت P/E. 54

 

فصل سوم : روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها

۳-۱- جامعه آماری.. ۵۸

۳-۲- نمونه آماری.. ۵۹

۳-۳- روش تحقیق.. ۶۱

۳-۴- فرضیه ها: ۶۱

۳-۵- متغیرهای تحقیق.. ۶۴

۳-۶- روش جمع آوری داده‌ها ۶۶

فصل چهارم. ۶۸

داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۶۸

۴-۱- جمع آوری داده‌ها ۶۹

۴-۲- آزمون فرضیه ۱٫ ۶۹

۴-۳- آزمون فرضیه ۲٫ ۷۰

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۷۳

۴-۵- آزمون فرضیه ۴٫ ۷۷

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

۵-۱- محدودیت‌های پژوهش: ۸۵

۵-۲- نتایج: ۸۵

۵-۳- پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۸۵

منابع و مأخذ : ۸۷

 

فهرست جداول :

عنوان ………………………………………………………………… صفحه

جدول ۲-۱- صورت خلاصه معیارهای طبقه بندی……………………………………. ۲۹

جدول ۳-۱- لیست شركت‌های نمونه تحقیق………………………………………… ۵۹

جدول ۴-۱ ………………………………………………………………….. ۶۹

جدول ۴-۲…………………………………………………………………….. ۷۱

جدول ۴-۳…………………………………………………………………………… ۷۴

جدول ۴-۴………………………………………………………………….. ۷۸

شكل ۴-۵……………………………………………………………………….. ۸۱

 

دانلود فایل